Pelaburan forex 2014




Pelaburan forex 2014Soalan: Forex tipu Kawan saya kata forex ni tipu, tiada orang perseorangan yang boleh jalankan forex melainkan bank sahaja. E que o verdadeiro dia kata dia pernah kerugian hampir 40 ribu kerana forex. Jika kawan anda kata orang perseorangan tidak boleh berdagang forex, ianya jelas menunjukkan dia sendiri pun tidak faham forex. Bahaya menerima nasihat dari orang yang sebegini kerana tak pandai, tapi memandai-mandai. Nasihat dari orang begini sangat senang dicari. Nashat percuma seperti ini berlambak-lambak desabilitacao anda. Ada satu kisah menarik seperti dibawah: Suatu hari sedang saya berjalan-jalan untuk mencari dan membeli hartanah (saya gunakan sebahagian untung forex amp pelaburan saham untuk membeli hartanah), saya terjumpa seorang kawan lama yang kini memegang jawatan tinggi di syarikat swasta. Dia beria-ia dan sibuk bertania saya tengah buat apa. Bila saya katakan saya mencari beberapa hartanah lagi untuk tiragem sewa, terus dia lantang bersuara..JANGAN. Jangan beli hartanah sekarang kerana pasaran hartanah sekarang ni lembab, susah nak cari penyewa, jatuh harga. Bla..bla..bla. Panjang sungguh nasihat dia .. Bila saya tanya balik, Wah. Awak tentunya pakar dalam hartanah, tentu byk hartanah awak ada. Kalau awak ada lebih dan nak jual sebiji dua, judaica kepada saya, dengan tersengih-sengih dia menjawab, Takde, saya pun sewa jer. Err..err. Awak ada rumah sewa di kawasan Setapak tak. Nak sewa. Maaf, disini bukanlah niat saya hendak menunjuk-nunjuk. Saya ceritakan ini sebagai pengajaran saja. Saya mempunyai beberapa hartanah de beberapa lokasi sekitar segmana em karen kelen ken konan kon konan konan kanan kanan kanan kanan kanan kanan kanan kanan kanan kanan kanan kanan kanan kanan kanan kanan kanan kanan kanan kanan kanan kanan kanan, Ini kerana kos semakin meningkat (kos buruh, besi, simen, bata, jentera, tanah dll). Tak mungkin jika harga kos naik, tapi nilai turun. Tak masuk akal langsung. (Lokasi memainkan peranan penting dalam hartana) FREE aconselhar memang banyak, tetapi berhati-hatilah menerima nashat percuma em kerana selalunya diberikan oleh mereka yg tidak berpengalaman. Berbalik kepada kawan e um pengajarannya hampir sama. Ramai org yg kata forex tipu dan sebagainya sbb mereka sendiri pun tak faham pelaburan. Inilah bezanya rakyat de negara maju seperti EUA, Eropah dan Jepun dengan rakyat Malasia dan negara2 Asia Tenggara yg lain yang rata-ratanya masih belum matang dalam soal pelaburan. Kita jauh ketiggalan (sebab tu kita gelarkan negara2 maju tersebut sebagai negara maju sebab kita sentiasa ketinggalan dibelakang) Mungkin ramai yg rugi dalam forex kerana mereka2 ini kebanyakkannya comercio tanpa ilmu, atau menyerahkan wang kepada orang perseorangan atau penganjur tanpa ada kawalan mereka sendiri. Bila penganjur lari, siapa yg rugi Contoh penganjur (yg sebenarnya forex principal) kemudian lari ialah seperti O homem de Pak, HYIP, Ponzi, Skim cepat kaya, Piramid, Platinum Lane, dan 1001 macam lagi. Penganjur ini mendapat untung berjuta-juta ringgit dari forex (membuktikan forex memang menjanakan wang yg banyak) tetapi kemudian merka ini lari kerana tak mahu berkongsi kentungan dengan pelabur mereka. SIAPA yg rugi Bukanlah salah forex, corretor de banco atau forex, tapi salah diri sendiri yg cetek ilmu atau menyerahkan wang mereka kepada pihak penganjur yg tak bertanggung jawab ini. Diri sendiri yg perlu disalahkan kerana tak faham (tapi buat2 pandai) dan terikut2 pula dengan orang2 yg tak pandai tapi memandai2. Adalah lebih baik kita yg mengawal wang kita sendiri tanpa menyerahkan kepada mana2 individu. Saya jugida tidak menerima wang pelaburan dari sesiapa untuk dilaburkan walaupun ramai yg minta saya tolong laburkan wang mereka. Saya hanya mengajarkan caranya agar setiap individu dapat melaburkan sendiri wang mereka tanpa melalui orang tengah atau penganjur. Saya yakin, usaha ini yg mengajar orang ramai melabur sendiri dengan kawalan 100 por pelabur sendiri ini sedikit sebanyak dapat menyelamatkan ramai orang dari rugi akibat terkena dan tertipu dengan skim2 penipuan seperti skim cepat kaya ponzi, piramid, HYIP dsb. Betul, dahulu mmg banco do individuo bilionario yg mempunyai patrimonio liquido yg berbillion saja yg dibenarkan melabur dalam forex, tetapi sejak tahun 1996, forex dibuka untuk orang perseorangan, iaitu pelabur runcit (investidor varejista) seperti kita semua selepas diluluskan untuk dibuka kepada orang ramai Presiden Amerika ketika itu, Bill Clinton. Maaf, Saya pasti kawan anda itu terlalu cetek ilmu pelaburannya. (Selain tak faham pelaburan, dia juga rugi 40ribu, membuktikan dia mmg tak pandai forex tapi memandai2.jika pandai, taklah dia rugi 40ribu). Anda boleh menerima nasihat dari orang seperti ini atau dr orang yg mahir. Pilihan di tangan anda. Artikel Oleh: AdminAssalamualaikum dan salamehtera. Dewasa ini sejak kejatuhan pasaran saham pada tahun 1997 disebabkan Asean Financial Crisis mahupun kejatuhan pasaran pada tahun 2007 dessbabkan oleh Isu Sub Prime, para pelabur lama dan baru telah kembali mula dapat menabung dan punya lebihan untuk dibuat pelaburan. Malangnya ruang dan peluang untuk melabur yang nampaknya semakin sempit. Pelaburan Properties e Imoveis Imobiliario telah menjadi terlalu mahal. Simpanan dan Simpanan Tetap membawa pulangan yang kecil dan tidak dapat mengatasi inflasi. Derivatif dan Forex pula tinggi risikonya. Begitu juga pelaburan komoditi Emas, Perak, Kelapa Sawit dan lain-lain yang tidak menentu. Kesukaran mencari alternatif pelaburan ini akhirnya membolehkan ramai Con Man, Scammers, Penipu dan Skim Piramid yang bersembunyi di sebalik pelbagai syarikat contohnya komoditi Emas, Kelapa Sawit atau apa sahaja tumbuh bagai cendawan dewasa ini. Mereka menjanjikan pulangan yang tinggi setiap bulan, kena cari pelabur, kena letakkan duit pada satu jangkamasa yang tertentu, beli jongkong emas tapi dapat emasnya tak dapat atau dapat lambat dan sebagainya. Dalam pelaburan saham pula ramai yang lebih suka membeli saham secara indireto melalui skim ASB mahupun melalui syarikat-syarikat saham Amanah yang banyak di negara ini. Membeli saham secara direto atau secara terus dalam pasaran Bursa Malasia menakutkan ramai pelabur. Ketakutan ini sebenarnya adalah kerana kebanyakan pelabur tak punya pengalaman dan ilmu pengetahuan mengenainya walhal kaedah ini adalah jauh lebih baik kerana kita akan dapat pulangan yang jauh lebih tinggi kerana kita tak perlu membayar pelbagai yuran yang dikenakan oleh syarikat-syarikat yang mengendalikan modal pelaburan anda. Di sini FY paparkan beberapa bukti keuntungan yang boleh anda perolehi melabur di Bursa Malasia tak kiralah samaada besar atau kecil modal yang anda laburkan. Ingin memulakan portfolio pelaburan saham di Bursa Malasia Hubungi En Yasin di talian 019 334 6570 untuk membuka akaun CDS. Ingin memulakan trading saham secara online Hubungi Zuhri Zain di talian 012 629 0407 untuk mendaftar selepas anda membuka akaun CDS. Ingin membaikpulih portfolio saham anda yang rugi Hubungi FY di talian 016 666 7430. Clientes High Networth yang berminat untuk mendapatkan blok saham Colocacao privada IPO terkini dengan nilai pelaburan RM250K ke atas bolehlah menghubungi FY - 016 666 7430. IPO akan datang - ECOWORLD INTERNATIONAL, SERBA DINAMIK, EVERSAFE Baixar Ebook Saham INVESTLAH karya FY yang bernilai RM100.00 secara PERCUMA di faizalyusup. my SEMINARIO DE ZERO A HERO Seminario Saham 2 hari De Zero a Hero bersama FY pada 21 de 22 de fevereiro de 2017 di Dewan Inspirasi Fadzilah Kamsah, Bangi. Deposito RM1490.00 Adicionar ao carrinho Maybank Advance Forward 5051 0340 5396 dan berikan nama, no hp serta alamat emel kepada Puan Azila di 016 664 1 755 untuk menempah tempat anda. INVESTIDORES DAN TRADERS Kelas Live Trading Strategi Rahsia Pemilihan Saham-Saham yang Menguntungkan kaedah IMANTAP diadakan pada hari bekerja. Yurannya RM900,00 sahaja. Hubungi Ramzie di talian 017 373 0513 untuk membuat temujanji anda. ADVANCE ANALISE TECNICA Kelas Live Trading Aplikasi Analisa Teknikal Sinal Tepat Transaksi Saham diadakan pada hari bekerja. Yurannya cuma RM900,00 sahaja. Hubungi Ramzie di talian 017 3730513 untuk membuat temujanji anda. GRUPO WHATSAPP SAHAM FY Keahlian ZZFY Clube de Investimento yang memberikan acoes destaque setiap hari dibuka kepada semua. Anda cuma perlu berikan nama penuh anda melalui whatsapp kepada FY di talian 0166667430. Portal revolusi baru pelaburan saham telah dilancarkan. Layari faizalyusup. my untuk menjadi pelabur bijak